Accountability in communicatie: alleen een cijfer zegt nog niets

  • 11 december 2014
  • Jenny Kamstra

Op 16 december organiseert Neerlands diep het webinar ‘Accountability in communicatie’. Met aan tafel onder meer Jade Wissink van programma Ruimte voor de Rivier. Bijgestaan door Cathelijne Janssen (auteur ‘Accountability in communicatie’) maakte dit project het accountability-onderzoek op maat voor communicatie bij grote projecten. Tune in op de webinar en profiteer met jouw project van de opgedane kennis!

Accountability-expert Cathelijne Janssen laat zien waarom accountability belangrijk is en hoe je er als communicatiemanager mee kunt starten. Het filmpje duurt ongeveer 8 minuten.

Zo start je met accountability

Als voorproefje op het webinar vertelt Cathelijne Janssen in deze video enthousiast hoe accountability bijdraagt aan de professionalisering van het vak. Met 15 jaar ervaring in de communicatie concludeert Cathelijne: “Ik heb in de praktijk veel voorbeelden gezien waarvan ik dacht, de communicatie kan effectiever, efficiënter en meer bijdragen aan organisatiedoelstellingen.” In de video geeft ze tips voor communicatiemanagers die met accountability willen starten. Er komt meer bij kijken dan meten en jezelf een cijfer geven!

Accountability bij communicatie in grote projecten

Zelf het wiel uitvinden hoeft gelukkig niet meer. Ruimte voor de Rivier, onderdeel van het netwerk van Neerlands diep, heeft het voortouw genomen met een accountability-pilot. Binnenkort ontvang je daarover een kort filmpje. Hierin zie je dat de programmadirecteur, projectmanager programmabeheersing en de communicatieadviseur allemaal hun eigen redenen hebben om blij te zijn met een gestructureerd kader om naar de communicatie te kijken. Alles over de pilot kom je te weten tijdens ons webinar op dinsdag 16 december. Van 16.00 tot 17.00 uur delen coördinator communicatie Jade Wissink, hoofd van de afdeling communicatie Jorien Douma en programmadirecteur Ruimte voor de Rivier Ben Broens hun kennis en beantwoorden ze vragen van deelnemers. Zet het in je agenda en luister en praat mee!

Jouw ervaringen

We zijn benieuwd of je ook op zoek bent naar manieren om de toegevoegde waarde van communicatie aan de organisatie te tonen. Deel je vragen en antwoorden in de Neerlands diep groep op LinkedIn.

Reageer

Ook interessant

  • Een digitale revolutie

Een digitale revolutie. We zitten er middenin. Ook in de publieke bouw- en infraprojecten. Ervan weglopen? Dat kan. Toekijken en aanschouwen? Kan ook nog. Maar voor hoe lang nog? Het nu beetpakken, omarmen en uitdragen van technologische ontwikkelingen, is de optie waar de deelnemers van Nd Digitaal Leiderschap voor kozen. Want, het meebewegen in een […]

lees meer
  • Anders samenwerken met je stakeholders in de Nd Opgave-impuls

In de Nd Opgave-impuls staat het werken aan een complexe opgave samen met het stakeholderveld centraal. Het programma helpt teams het veld in kaart te brengen, stakeholders uit te nodigen en collectief eigenaarschap te creëren rond een opgave. Vijf teams rondden het programma – tot dan nog de Nd Transitiechallenge – begin van dit jaar […]

lees meer
  • Zuidasdok OVT gespiegeld door collega’s

Station Amsterdam Zuid groeit snel en wordt naar verwachting het op een na grootste station in Amsterdam. Een gezamenlijk programma van Rijkswaterstaat, ProRail en Amsterdam richt zich op het ondergronds brengen van de A10-zuid bij de Zuidas. Het project Zuidasdok is in 2020 omgevormd tot een programma-organisatie met afzonderlijke projectonderdelen. Het eerste project, de OV […]

lees meer