Reputatie: matras en magneet voor je project

  • 11 februari 2014
  • Jenny Kamstra

Wat is de reputatie van je project en hoe denk je die te kunnen verbeteren? Dat was de vraag waarmee de deelnemers van het vijfde Brugprogramma van Neerlands diep naar Amsterdam kwamen. In het informatiecentrum op het Centraal Station verdiepten ze zich in het reputatiemanagement van het project Noord/Zuidlijn. Hoe was het? En wat hebben ze ervan opgestoken? Een verslag van de middag en deelnemers Mark Brattinga en Mirjam van der Zeeuw vertellen wat ze meenamen naar hun eigen project.

Alex Sheerazi, communicatiemanager project Noord/Zuidlijn. Foto: Wiep van Apeldooorn

‘Onze reputatie is dat we geen reputatie hebben,’ zei een van de deelnemers die voor de Rijksgebouwendienst werkt. ‘We doen prachtige projecten, alleen niemand weet het.’ Maar hoe erg is dat eigenlijk? En wat is reputatiemanagement precies? Is het

Ook interessant

  • Nieuws
  • Gaan voor Duurzaam – A16 Rotterdam

Voor de vijfde en tevens laatste aflevering in de reeks gingen we op bezoek bij de A16 Rotterdam van Rijkswaterstaat en de combinatie De Groene Boog. Een duurzame tunnel onder een druk bezocht stadsbos, een flinke uitdaging. Wij spraken Stefan van der Voorn, contractmanager van Rijkswaterstaat en Harbert van der Wildt van De Groene Boog. 

lees meer
  • Nieuws
  • Nd Topics over gedeeld opdrachtgeverschap – ‘Het netwerk verschuift voortdurend’

Projecten die te maken hebben met één opdrachtgever behoren steeds meer tot het verleden.Hoe kun je succesvol opereren in zo’n dynamische omgeving? Tijdens de Nd Topics op dinsdag 27 november blijkt dat hier nog onontgonnen mogelijkheden zijn.

lees meer
  • Nieuws
  • Projectmanagement: een vak in beweging

Neerlands diep wil actief en verfrissend bijdragen aan betere resultaten in publieke bouw- en infraprojecten. Sinds 1 januari 2018 is Alex Vermeulen directeur. Na bijna een jaar in functie deelt hij zijn reflecties en de visie van Neerlands diep op het vak van projectmanagement.

lees meer