Reputatie: matras en magneet voor je project

  • 11 februari 2014
  • Jenny Kamstra

Wat is de reputatie van je project en hoe denk je die te kunnen verbeteren? Dat was de vraag waarmee de deelnemers van het vijfde Brugprogramma van Neerlands diep naar Amsterdam kwamen. In het informatiecentrum op het Centraal Station verdiepten ze zich in het reputatiemanagement van het project Noord/Zuidlijn. Hoe was het? En wat hebben ze ervan opgestoken? Een verslag van de middag en deelnemers Mark Brattinga en Mirjam van der Zeeuw vertellen wat ze meenamen naar hun eigen project.

Alex Sheerazi, communicatiemanager project Noord/Zuidlijn. Foto: Wiep van Apeldooorn

‘Onze reputatie is dat we geen reputatie hebben,’ zei een van de deelnemers die voor de Rijksgebouwendienst werkt. ‘We doen prachtige projecten, alleen niemand weet het.’ Maar hoe erg is dat eigenlijk? En wat is reputatiemanagement precies? Is het

Ook interessant

  • Nieuws
  • Bouwen met een duurzaamheidsopgave in een dichtbevolkte omgeving – Project A16 treedt toe tot Neerlands diep

Project A16 sluit aan bij Neerlands diep. We spreken elkaar op een steenworp afstand van het Terbregseplein, een van de uitdagingen op het tracé van de nieuwe snelweg in Rotterdam. Een gesprek over bouwen in een drukke, dichtbevolkte omgeving, over logistiek, duurzaamheid en andere uitdagingen van de uitvoeringsfase.

lees meer
  • Nieuws
  • Blog Thom Verheggen: Anders Vasthouden voor projectmanagement

Steeds meer organisaties proberen de slag te maken van werken vanuit het systeem naar het werken vanuit de bedoeling. In het Nd Webinar op 18 juni a.s. introduceert ‘Ontmanager’ Thom Verheggen 9 sleutels die opdrachtgevers en opdrachtnemers van bouw- en infrastructurele projecten helpen om meer vanuit de werkelijke opgave hun relatie vorm te geven. In deze blog licht hij een tipje van de sluier op.

lees meer
  • Nieuws
  • Methode Rotterdamsebaan onder de loep tijdens Nd Atelier

Met het einde in zicht zetten oplopende tekorten, scopewijzigingen, planningsdruk en juridische claims de ooit zo goede samenwerking onder druk. Projectdirecteur Paul Janssen heeft hierop iets bedacht. In zijn project de Rotterdamsebaan creëerde hij een aantal incentives, die hij bewust niet heeft weggegeven in het contract. Vijf projectdirecteuren en een advocaat bouwrecht nemen de methode onder de loep tijdens een Nd Atelier.

lees meer