Reputatie: matras en magneet voor je project

  • 11 februari 2014
  • Jenny Kamstra

Wat is de reputatie van je project en hoe denk je die te kunnen verbeteren? Dat was de vraag waarmee de deelnemers van het vijfde Brugprogramma van Neerlands diep naar Amsterdam kwamen. In het informatiecentrum op het Centraal Station verdiepten ze zich in het reputatiemanagement van het project Noord/Zuidlijn. Hoe was het? En wat hebben ze ervan opgestoken? Een verslag van de middag en deelnemers Mark Brattinga en Mirjam van der Zeeuw vertellen wat ze meenamen naar hun eigen project.

Alex Sheerazi, communicatiemanager project Noord/Zuidlijn. Foto: Wiep van Apeldooorn

‘Onze reputatie is dat we geen reputatie hebben,’ zei een van de deelnemers die voor de Rijksgebouwendienst werkt. ‘We doen prachtige projecten, alleen niemand weet het.’ Maar hoe erg is dat eigenlijk? En wat is reputatiemanagement precies? Is het

Ook interessant

  • Nieuws
  • Nd Teams 2020 De Gedoe Parade: “Denk positief en geniet!”

Gedoe is core business voor projectteams in de bouw en infrastructuur. Tijdens Nd Teams 2020 wordt deelnemers niet alleen de nodige heisa voorgeschoteld, maar krijgen ze vooral ook handreikingen om hier mee om te gaan.

lees meer
  • Nieuws
  • Kick-off Nd Duurzaamheidschallenge 2020: ‘We moeten door op het ingeslagen pad’

Zeven teams staan op donderdag 23 en vrijdag 24 januari aan de aftrap van de Nd Duurzaamheidschallenge 2020. Zij gaan het komende halfjaar de uitdaging aan om hun project (nog) duurzamer te maken.

lees meer
  • Nieuws
  • Nd Masterclass ‘Regie van samenwerken’

Samenwerken tussen professionals uit verschillende disciplines is noodzakelijk om complexe thema’s voor cliënten en burgers verder te brengen. Dat klinkt simpel, maar dat is zeker bestuurlijk vaak niet makkelijk of vanzelfsprekend. Hoe kun je bijvoorbeeld complexe samenwerkingsprocessen efficiënt en effectief inrichten? Wat zijn succesfactoren voor gecompliceerde samenwerking? En welk appèl doet dit op leiderschap? Vraagstukken […]

lees meer