Reputatie: matras en magneet voor je project

  • 11 februari 2014
  • Jenny Kamstra

Wat is de reputatie van je project en hoe denk je die te kunnen verbeteren? Dat was de vraag waarmee de deelnemers van het vijfde Brugprogramma van Neerlands diep naar Amsterdam kwamen. In het informatiecentrum op het Centraal Station verdiepten ze zich in het reputatiemanagement van het project Noord/Zuidlijn. Hoe was het? En wat hebben ze ervan opgestoken? Een verslag van de middag en deelnemers Mark Brattinga en Mirjam van der Zeeuw vertellen wat ze meenamen naar hun eigen project.

Alex Sheerazi, communicatiemanager project Noord/Zuidlijn. Foto: Wiep van Apeldooorn

‘Onze reputatie is dat we geen reputatie hebben,’ zei een van de deelnemers die voor de Rijksgebouwendienst werkt. ‘We doen prachtige projecten, alleen niemand weet het.’ Maar hoe erg is dat eigenlijk? En wat is reputatiemanagement precies? Is het

Ook interessant

  • Nieuws
  • Op expeditie tijdens de Nd Sociëteit

Deze bijzondere tijd waarin we vooral digitaal werken vraagt om nieuwe manieren om digitaal samen te werken. Met veel enthousiasme gingen daarom zo’n 50 deelnemers op donderdag 5 november en 3 december op expeditie tijdens de Nd Sociëteit. Lees hier alle tips om jouw online meeting energieker en effectiever te maken.

lees meer
  • Nieuws
  • Streven en floreren: Arjan van Dam over zijn promotieonderzoek

Arjan van Dam, arbeids- en organisatiepsycholoog, promoveerde aan de Erasmusuniversiteit op een onderzoek naar doeloriëntatie op het werk. Een van zijn conclusies: mensen die gericht zijn op het ontwikkelen van hun competenties en niet bang zijn om fouten te maken, zijn het gelukkigst in werk en leven. Organisaties die leergericht zijn hebben medewerkers die floreren en beter presteren. Hoe dat precies werkt legt hij uit in gesprek met Neerlands diep.

lees meer
  • Nieuws
  • Ethics by Design is een must

Waarom is Ethics by Design een must volgens hoogleraar Jeroen van den Hoven? Dit legde hij uit tijdens de eerste online Nd Masterclass ‘Goed opdrachtgeverschap van innovatieve projecten in organisaties’.

lees meer