“We hebben 24 uur online kennisdelen als heel bijzonder en boeiend ervaren. Wij zijn, ondanks een soms wat rommelig verlopen proces, trots op het bereikte resultaat van de uitvoering van de opdracht en het social media-gebruik. Het smaakt naar meer. We hopen dat Neerlands diep en natuurlijk al onze volgers verder gaan met de inzet van social media. Dat geeft vorm aan het nieuwe projectmanagement waarin niet het bezit maar het delen van kennis de kunst is”, aldus de zes deelnemers.
Documenten boordevol opbrengst
Het heeft even geduurd, maar hier zijn ze dan: de resultaten van 24 uur online kennisdelen. Op Twitter werd al reikhalzend uitgekeken naar de opbrengst van het experiment. Het zijn twee documenten. Naast enthousiasme lees je in het oogstdocument van de zes deelnemers hun tips, aanbevelingen, positieve ervaringen en kanttekeningen bij het experiment.
In het andere lees je de top zes favoriete social media-middelen van de 6 deelnemers. Hierin staan de online middelen die het best van pas kwamen tijdens 24 uur online kennis delen en hoe je die kunt gebruiken. Van ‘hulp en denkkracht mobiliseren op Twitter’ tot ‘met WhatsApp elkaar binnen het team op de hoogte houden’.
Doe mee met de drie webinars
Ook wij zeggen volmondig: het smaakt naar meer. De rijke inhoud, de buzz rond het evenement en de positieve reacties bevestigen het vermoeden dat 24 uur online kennisdelen iets heeft losgemaakt. In juni geven we daarom met drie webinars een vervolg aan het experiment.
Wat kun je verwachten?
* Een gesprek van 30 minuten met een deelnemer en een (wetenschappelijk) expert. Maarten Kraneveld, programmamanager Neerlands diep, is gespreksleider.
* Om mee te doen, ga je op onderstaande tijdstippen naar www.24uuronlinekennisdelen.nl/uitkomsten via pc, laptop of tablet. Zonder aanmelden en zonder speciale software.
* Tijdens het gesprek kun je via de webpagina of Twitter vragen stellen aan de sprekers op het webinar.
Zet data en tijden in je agenda
Woensdag 11 juni 12.00 uur: prof.dr. ir. Marcel Hertogh, hoogleraar Infrastucture Design and Management aan de TU Delft, gaat met deelnemerFred Rodewijk (Rijkswaterstaat) in gesprek over de uitkomsten van de inhoudelijke opdracht over samenwerken met andere overheden. Hebben de resultaten tot nieuwe inzichten geleid, zoals hij had gehoopt?
Dinsdag 17 juni 16.00 uur: Edu Feltmann, organisatiepsycholoog, gaat met deelnemer Erica de Jong (Rijksgebouwendienst) in gesprek over wat er in 24 uur met de 6 deelnemers, die tot 13 maart voor elkaar onbekenden waren, gebeurde. Hoe kijkt hij naar het groepsproces en wat kunnen we daarvan leren in de praktijk?
Maandag 23 juni 12.00 uur: Marie-Louise Borsje (BZK) diept met deelnemer Ton de Rijcke (gemeente Amsterdam) de inzet, het gebruik en het resultaat van de social media uit. Hoe kunnen we de opgedane ervaringen met social media concreet toepasbaar maken voor de praktijk van alledag?
Website en social media blijven in de lucht
De social media en de website van 24 uur online kennis delen werken we tot eind juni bij. Daarna blijven ze in de lucht, maar dan alleen als naslagwerk.
Meer weten
Heb je vragen over 24 uur online kennisdelen? Laat bij voorkeur een bericht achter op LinkedIn, Facebook of Twitter. Je kunt ook via de mail of telefoon contact opnemen met Steven van Luipen, programmamanager online kennisdelen: steven@neerlandsdiep.nl of 06 24 85 54 63.