In drie thematische webinars keken we terug op het experiment 24 uur online kennisdelen, steeds met een deelnemer en iemand die van buitenaf op de 24 uur reflecteerde. Je kunt de drie webinars hier bekijken.
‘Ik verbaasde me over de grote hoeveelheid mensen die ons volgde en die erbij betrokken waren en ook de grote hoeveelheid informatie die je krijgt. En tegelijkertijd is dat ook heel moeilijk. Als je zo’n breed publiek betrekt bij de oplossing van je probleem dan is het buitengewoon verstandig om heel erg goed na te denken over je vraagstelling. Die moet je zo concreet mogelijk maken. Want dan krijg je ook concrete antwoorden.’
Met deelnemer Fred Rodewijk en hoogleraar Marcel Hertogh.
https://www.youtube.com/watch?v=Xkb4Fto2lYI
Lees ook het nieuwsbericht.
‘Als je te lief bent, benoem je de spanningen niet en dat staat het groepsproces misschien wel juist in de weg. Er zijn ergernissen geweest. Je kunt denken: zand erover. Maar daarmee maak je geen stap in de samenwerking. Soms is het nodig dingen aan de orde te stellen. Dat hebben we niet voldoende gedaan. Dat is een les die ik heb meegenomen naar mijn projecten.’
Met deelnemer Erica de Jong en organisatiepsycholoog Edu Feltmann.
https://www.youtube.com/watch?v=6LGnkiWcp0c
Lees ook het nieuwsbericht.
‘Mijn belangrijkste les is dat dankzij sociale media de kennis niet bij jou of een zakelijke partner hoeft te liggen. Traditioneel haal je kennis op de markt, binnen je eigen organisatie of bij een bureau dat je inhuurt. Dankzij sociale media heb je een extra kennisbron. En zeker aan het begin van een project, wanneer je nog bezig bent ideeën op te halen, kan dat heel prettig zijn. Je ontvangt kennis puur dankzij de welwillendheid van anderen.’
Met deelnemer Ton de Rijcke en Ambtenaar 2.0 Marie Louise Borsje.
https://www.youtube.com/watch?v=QidNeEjNo9A
Lees ook het nieuwsbericht.