24 uur online: deelnemer Denis Lintzen

  • 01 maart 2014
  • Steven van Luipen

Naam: Denis Lintzen
Werkt bij: Blankenburgverbinding, Rijkswaterstaat
Functie: Manager projectbeheersing
Leeftijd: 43

Denis Lintzen

Je hebt toegezegd om mee te doen aan 24 uur online kennisdelen. Moest je lang nadenken of je wilde deelnemen?

“Nee joh! Dit is toch een hartstikke leuke experiment! Ik moest alleen wel even overleggen of ik wel kon gaan; eigenlijk had ik net op deze zelfde dag ook een ander werkevent wat belangrijk was. Gelukkig mocht ik die laten schieten, want dit is toch wel heel speciaal. De andere deelnemers heb ik inmiddels gecheckt en het lijkt me een interessante groep die is samengesteld. Ik denk dat we samen wel iets moois kunnen bereiken.”

Jullie maken straks niet alleen gebruik van elkaars kennis, jullie mogen ook de computer inzetten. Maak je vaak gebruik van social media en internet?

“Ik maak er wel gebruik van, maar vooral privé. Ik denk overigens dat dit voor veel mensen geldt. Dat is ook niet erg, maar het is wel goed om te kijken wat er gebeurt als je het een keer over een andere boeg gooit. Dat je je over een drempel zet en ook mensen die niet directe collega’s zijn, benadert. Ik vind het bijzonder om deel uit te maken van een groepje dat wellicht het goede voorbeeld geeft en hopelijk zullen collega’s van de grote infrastructurele projecten elkaar vaker opzoeken.”

Wanneer is de laatste keer dat je hebt doorgehaald?

“Uhh, nou dat was met Oud & Nieuw. Dat was een mooi feest! Maar, dat gebeurt dus echt niet meer wekelijks, of zelfs niet maandelijks. Of ik tijdens de 24 uur wakker blijf, weet ik niet. Ik ga van tevoren maar veel slapen en tijdens het event veel koffie en Red Bull drinken. Ik hoop ook wel een beetje dat we elkaar er doorheen trekken, er ligt natuurlijk wel een case die we moeten kraken!”

Welke rol denk je dat je zult hebben in de groep?

“Ik kan goed hoofd- van bijzaken onderscheiden. En ik hoef niet zo nodig op de voorgrond te treden. Als iemand met een goed voorstel komt, ben ik niet het type die dan per se zijn eigen zin wil doordrijven. Ik vind het veel belangrijker dat we allemaal in ons eigen kracht staan, zodat er een goed team ontstaat. Ik verwacht met deze groep mensen dat dit ook wel zal gebeuren; iedereen lijkt me gedreven en je hebt een gezamenlijk doel.”

Tot slot: hoe bereid je je voor op de 13de?

“Ik ben nu mijn troepen aan het mobiliseren, haha. Iedereen moet natuurlijk wel weten dat ik in de nacht van 13 op 14 maart hard aan het werk ben en dat ze als hulplijn beschikbaar moeten zijn. Wel jammer dat mijn netwerk vooral in Nederland woont en dat ik dus niet midden in de nacht een deskundige – en vooral heel wakkere – vriend in China kan bellen. Wellicht moet ik de komende weken dus gebruiken om mijn internationale netwerk uit te breiden.”

Volg Denis ook op LinkedIn en Twitter.

 

Reageer

Ook interessant

  • Terugblik op de slotsessie van de Nd Evaluatie Expeditie – 19 juni 2025

Op donderdag 19 juni 2025 kwamen teamleden van zes projecten (Aanpak Ring Zuid Groningen, de Afsluitdijk, A16 Rotterdam, Dijkversterking Gorinchem – Waardenburg, Markermeerdijken en Rijnlandroute) samen met de wetenschappers Jos Arts (Rijksuniversiteit Groningen) en Mark van Vuuren (Universiteit Twente) en een groot aantal professionals uit het netwerk van Neerlands diep in Apeldoorn bijeen voor de […]

lees meer
  • De flexibele kracht van een multiproject: lessen van de Afsluitdijk

Wat doe je als je een aanpak hebt die werkt, maar waarvan je niet zeker weet waarom – laat staan of het ook elders zou kunnen werken? Die vraag stelde het team van Multiproject Afsluitdijk aan Neerlands diep. Twee jaar eerder is daar, middenin de complexiteit van zeven parallelle projecten op één dijk, een multiprojectaanpak […]

lees meer
  • Nieuws
  • Raakvlakprojecten | praktijkonderzoek van Frans van Wegen

Tien jaar geleden werkte Frans van Wegen, projectmanager bij ProRail (voor projecten tussen Amsterdam, Amersfoort en Utrecht), aan de plaatsing van een vier meter hoog geluidsscherm nabij station Naarden-Bussum. Vlak voor de aanbesteding kwam hij in de trein toevallig een collega tegen die hem vertelde dat op dezelfde locatie vier tot vijf sporen zouden worden […]

lees meer